Monday, August 24, 2009

Kartika Oh Kartika...


"Al-Maeda [5:91] Sesungguhnya Syaitan itu hanyalah bermaksud mahu menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu dengan sebab arak dan judi dan mahu memalingkan kamu daripada mengingati Allah dan daripada mengerjakan sembahyang. Oleh itu, mahukah kamu berhenti (daripada melakukan perkara-perkara yang keji dan kotor itu atau kamu masih berdegil)?"

Dulu aku bercita2 ingin menjadi seorang pegawai tentera dan aku hampir menjadinya, namun setelah aku memasuki Kadet Tentera barulah aku sedari untuk menjadi seorang pegawai aku harus meneguk air arak ini....
Dan atas dasar ayat inilah aku kini rela menjadi buruh kilang, namun untuk menjadi pegawai tentera dengan meneguknya aku tak sanggup malah apa jua wangian, peralatan yang tiada sah halanya aku jauhi..Pernah tak kita check setiap peralatan harian kita seperti colgate, sabun mandi, syampu rambut, minyak rambut, gincu, alatan make-up, bedak, foundation istri2 kite ada ke tidak chop halal?
Memang mudah bagi kite ..bukak mulut dan mengata itu-ini sedangkan apakah kita sudah 100% bebas dari bahan haram ini.. pernahkah kita fikir wangian yang disembur di baju kita itu sah untuk dibawa solat...lu fikir la sendiri..

No comments:

Post a Comment